ازچه وسیله ای برای رنگ نمودن چوب استفاده نماییم؟

با کمی تحقیق در می یابید که لوازم جانبی و رنگ آمیزی بسیار متنوعی برای اعمال رنگ وجود دارد. انواع متنوعی از رنگهای مخصوص چوب نیز وجود دارد. حال این سوال پیش می آید از کجا بدانیم کدام وسیله را برای کدامیک از رنگهای اعمالی روی چوب انتخاب نماییم؟ چرا باید با کیفیت ترین لوازم جانبی رنگ آمیزی چوب را تهیه نماییم؟

“ازچه وسیله ای برای رنگ نمودن چوب استفاده نماییم؟ ” 

 

 با کمی تحقیق در می یابید که لوازم جانبی و رنگ آمیزی بسیار متنوعی برای اعمال رنگ وجود دارد. انواع متنوعی از رنگهای مخصوص چوب نیز وجود دارد. حال این سوال پیش می آید از کجا بدانیم کدام وسیله را برای کدامیک از رنگهای اعمالی روی چوب انتخاب نماییم؟ چرا باید با کیفیت ترین لوازم جانبی رنگ آمیزی چوب را تهیه نماییم؟

شما می توانید به اولین فروشگاه یا ابزار فروشی بروید و اولین قلمو و یا رول را انتخاب نمایید و یا در عوض می توانید وسیله ای که برای اعمال رنگ بخصوصی طراحی و تولید شده را برگزینید. در اینصورت خیلی راحت تر می توانید به نتیجه مطلوبی که مدنظرتان است برسید. همانطور که از برسهای سیمی به جای مسواک استفاده نمی کنید، این مهم در مورد اعمال رنگ روی چوب نیز صدق می کند. پروژه شما ارزشمند است، همچنین خودتان.

لوازم جانبی متنوع برای انواع متفاوتی از رنگهای چوب

brush-2

floor brush

رول رنگ چوب و ديوار ازمو

WashCloths_100_Cotton2

 

 

 

 

 

 

 

لوازم ساینده

شامل ورقهای سنباده، رولهای پشم فلز، پد پولیش و …. می باشد. شما می توانید از سنباده ها روی چوب خام و یا بین دستهای اعمالی رنگ استفاده نمایید. بهترین راه این است که مطمئن شوید سنباده زنی به آرامی و خیلی سبک انجام می شود، حتی اگر سنباده زنی کفپوش چوبی باشد. همچنین جهت نوسازی می توانید کمی روح، رنگ و نقش مثل پتینه به مبلمان شیک و یا در چوبیتان بدهید.

قلموها

عاقلانه ترین کار این است که همیشه قلموهایی که برای رنگهای چوب طراحی و تولید شده اند را خریداری نمایید. بسته به کار و پروژه ای که در پیش دارید، می توانید انواع متفاوتی از قلموها (برس سنباده، برس فومی و برس مخصوص کف و …) برای آسان نمودن پروسه رنگ آمیزی استفاده نمایید.سنباده زنی دستی و برس سنباده ماشینی به شما اجازه می دهد، درخشش خیره کننده، عمیق و همراه با زرق و برق  را به سهولت فراهم نمایید. برس کف نیز، برای اعمال هر نوع روغن، رنگ و … در وسعت بالا مناسب می باشد.

برس های مخصوص کفپوش

وسایل اعمال رنگ کف مخصوصا گر سطح وسیعی مد نظرتان باشد، بسیار فوق العاده هستند. نیاز نیست روی زانوهایتان بنشینید و با حوله و یا اسفنج کفپوش چوبی تان را رنگ نمایید. در عوض می توانید از محصولاتی از قبیل برس مخصوص کفپوش چوبی ازمو برای اعمال رنگ و یا روغن استفاده نمایید و این پروسه را برای خود بسیار آسان و رویایی نمایید.

رول ها

رول مناسب رنگ آمیزی سریع، حرفه ای و عالی برای روغنهای مخصوص چوب و رنگها فراهم می کند. استفاده از رولهای میکروفیبری پیشنهاد می گردد. این رول ها علاوه بر سرعت اعمال بالا، قابلیت چندکاربری هم دارد. اگر بعد از مدتی هم از نقش و بافت رول خسته شدید با استفاده از دسته ارگونومیک و سیستم آسان آن می توانید رول جدیدی را جایگزین نمایید.

پارچه (تنظیف)

استفاده از تکه ای پارچه کهنه گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی چوب نمی باشد. شما باید پارچه و یا تنظیفی با کیفیت از جنس میکروفیبری، اسفنج فومی و یا پارچه ای نخی استفاده نمایید، که انتخاب صحیح هرکدام از آنها بسیار حائز اهمیت است. پارچه های نخی بسیار جاذب می باشند و برای اعمال رنگ و روغن بسیار مناسب هستند. پارچه های میکروفیبری هزاران نخ فیبری نازک در هر سانتیمتر مربع دارند، در نتیجه برای استفاده از تمیز کننده ها و محلولهای شستشوی مخصوص چوب ایده آل می باشند. در واقع برای هر کاری از قبیل سنباده زنی، تمیز نمودن سطح چوب و …. بسته به اینکه از وکس و روغن، لاک‌الکل و یا انواع دیگر رنگها استفاده می کنید؛ پارچه منحصر بفردی وجود دارد.