شستشو و نگهداری پارکت چوبی و لمینت
روش های شستشو و نگهداری کفپوش لمینت و پارکت

کفپوشهای لمینت برای جلوگیری از ایجاد خراش و آسیب نیاز به نگهداری مداوم دارند.

“روش های شستشو و نگهداری کفپوش لمینت و پارکت

کفپوشهای لمینت بطور معمول در برابر خراش مقاوم هستند. اما استفاده از شوینده‌های قوی، خود ممکن است به سطح کفپوش آسیب وارد نماید. تمیزکاری مداوم با استفاده از دستمال خشک می‌تواند مناسب باشد، اما برای تمیزی بیشتر استفاده از آب گرم و یا شوینده‌های ملایم که مخصوص لمینت تهیه شده‌اند، بسیار مناسب می‎باشد.

برای تمیز نمودن کفپوش می‌توانید از جارو برقی با برس نرم استفاده نمایید. بهتر است تمیز نمودن در جهت تایل‌های کفپوش باشد. از این طریق می‌توانید گرد و غبارهای بین درزهای لمینت را نیز تمیز نمایید. بطور مداوم سطح کفپوش را پاک نمایید. برای تمیز نمودن روزانه از دستمال خشک استفاده نمایید. اما برای تمیز نمودن اساسی و بر طرف نمودن لک‌های ایجاد شده، استفاده از شوینده‌های مخصوص پارکت ازمو توصیه می‌شود. سپس با دستمال نمدار روی کفپوش لمینت بکشید. در صورت لزوم مجددا از مایع شوینده‌ی مخصوص پارکت ازمو استفاده کنید.

با استفاده از یک اسفنج یا دستمال هر چه سریعتر مایعات را از روی کفپوش پاک نمایید. اجازه ندهید مایعات حتی آب برای مدت طولانی روی کفپوش باقی بماند. مایعات می‎تواند لایه محافظ رویی لمینت را از بین ببرد. اگر سطح کفپوش کمی نمدار باشد، می توانید اجازه دهید با هوای اتاق خودش خشک شود. در غیر این صورت، با یک دستمال میکروفیبری خشک و تمیز، سطح کفپوش را خشک نمایید. از دستمال زبر استفاده نکنید، زیرا ممکن است منجر به ایجاد خش یا خراش روی سطح کفپوش گردد.

شما همچنان می‌توانید از یک گوشه اتاق شروع به تی کشیدن نمایید. تنها کاری که نباید انجام دهید، این است که از فضای خارج از اتاق به درون آن، تی بکشید. زیرا مجبورید زمان خارج شدن از اتاق، از محل‎های تمیز شده عبور نمایید.

از استفاده از وسایل تیز و برنده روی کفپوش اجتناب نمایید. در صورت چرخدار بودن صندلی ها مطمئن شوید که از لاستیک نرم باشد. استفاده از پدهای محافظ زیر پایه های میز  و صندلی، از آسیب رساندن و خراش یافتن سطح کفپوش لمینت جلوگیری می‌کند.

هرگز از شوینده‌های پایه صابون، وکس و یا روغن، برای تمیز نمودن سطح کفپوش لمینت استفاده نکنید؛ زیرا بر روی لمینت لکه باقی می‌گذارد. بهترین راه استفاده از شوینده‌های مخصوص لمینت می‌باشد. که ما استفاده از شوینده‌های پارکت ازمو را توصیه می‌نماییم.

استفاده از پادری جلوی درب منزل، از ورود شن ریزه و آشغال به درون خانه و آسیب رساندن به  سطح کفپوش جلوگیری می‌کند.

راههایی برای برطرف نمودن لک‌های احتمالی ایجاد شده روی کفپوش لمینت در زیر شرح داده شده است:

  • خون: سطح پارکت را با مایع شیشه‌شوی پنجره اسپری و با دستمال تمیز پاک کنید.
  • روغن و چربی: از پک های یخی استفاده کنید، بعد از اینکه چربی خودش را ول کرد، با استفاده از قاشق پلاستیکی یا چاقوی مخصوص کره، آن را از سطح کفپوش جدا نمایید.
  • لاک ناخن: از مقدار کمی پودر شوینده، آب گرم و یک پد پلاستیکی استفاده نمایید. لازم است مراقب باشید زیرا مالش بیش از حد ممکن است منجر به خراش یافتن پوشش سطح لمینت گردد.
  • جوهر: دستمالی را با آب گرم و مواد شوینده آغشته کرده و روی سطح جوهری بکشید. اگر تمیز نشد، از خمیر دندان با یک دستمال خشک استفاده کنید.
  • جای پاشنه کفش و …. : از پاک کن مداد استفاده نمایید.
  • آدامس: آدامس را با استفاده از چاقوی پلاستیکی بردارید و باقیمانده آن را با یک دستمال نرم نمدار پاک کنید.

با توجه به پرطرفدار بودن کفپوشهای لمینت، شوینده‌های تجاری زیادی در بازار پیدا می‎شود. اما بهترین راه، استفاده از پاک‌کننده های دوستدار محیط زیست می‌باشد، که بسیار نیز توصیه می‌گردد.
Untitled-1

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]