راهکارهایی برای تمیز نمودن کفپوش چوبی
تمیز نمودن کفپوش چوبی

راهکارهایی آسان برای تمیز نمودن و نگهداری کفپوش چوبی و همچنین افزایش ماندگاری آن ارایه گردیده است.

“تمیز نمودن کفپوش چوبی

 

پیشنهادهایی برای دستیابی به کفپوشی زیبا با سریع ترین راه برای آماده و تمیزنمودن کفپوش چوبی و نه برای لایه برداری و تمیز نمودن عمقی و یا بازسازی آن ارائه شده است. در ابتدا شاید بهتر باشد بگوییم چه کارهایی برای نگهداری کفپوش چوبی نباید انجام دهیم. از این موارد دوری کنید، تا ماندگاری کفپوش خود را افزایش دهید و ظاهر زیبای آن را حفظ نمایید.

چوب بطور طبیعی دارای خلل و فرج است و رطوبت را جذب می نماید. چوب در صورت جذب رطوبت واکشیده می شود و اگر به مدت طولانی در معرض رطوبت قرار بگیرد، امکان بازگشت آن به حالت اولیه، عملا غیرممکن است. در نتیجه به هیچ وجه کفپوش چوبی را در معرض رطوبت قرار ندهید.

امروزه استفاده از دستگاههای بخارشوی برای شستشوی پارکت بسیار رواج یافته است. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه از بخارشوی برای تمیز نمودن کفپوشهای تمام چوب استفاده نکنید. زیرا آنها فشار زیاد به همراه دمای بالای بخار را به سطح کفپوش وارد می کنند؛ که خود به تنهایی پتانسیل بالایی برای آسیب رساندن به رنگ و حتی خود کفپوش چوبی دارند. در واقع بخار، همان آب است و همانطور که می دانید آب و چوب باهم سازگار نیستند.

تمیزنمودن روزانه کفپوشهای چوبی خیلی عالی اثر می کند و باعث می شود کفپوش شما ماندگاری طولانی تر و ظاهر زیباتری داشته باشد. تمیز نمودن با جارویی خشک، ایمن ترین روش ممکن است. اما استفاده از تی میکروفیبری نیز برای برداشتن گرد و غبار بسیار مناسب است. در مورد استفاده از شوینده های شیمیایی، استفاده از آنهایی که دارای PH مناسب می باشند و مختص کفپوش چوبی تهیه شده اند، (محصول Wash & Care ازمو) پیشنهاد می شود.

5 مرحله برای تمیز نمودن کفپوش چوبی

  1. ابتدا سطح کفپوش را با استفاده از جاروی دستی و یا جاروی برقی تمیز نمایید.
  2. مقدار مناسبی از محلول شوینده را به سطل آب گرم (نه جوش) اضافه نمایید. همیشه طبق دستورالعمل ذکر شده عمل کنید.
  3. مطمئن شوید محلول شوینده و آب بطور کامل باهم ترکیب شده باشند سپس تی را نمدار نموده و اطمینان یابید به هیچ وجه خیس نباشد.
  4. کفپوش چوبی را به روش معمول تمیز نمایید و مرتب تی را تمیزنموده و مجددا تا تمیز شدن کامل سطح کفپوش چوبی، این روند را تکرار نمایید.
  5. کفپوش را کاملا خشک کنید. در صورت نیاز با استفاده از حوله و یا پارچه ای تمیز روی سطح کفپوش بکشید تا کاملا برق بیافتد.

اگر بعد از تمیز نمودن کفپوش اثر لکه باقی مانده بود، با استفاده از دستمال و یا حوله ای نمدار و تمیز روی آن بکشید تا برطرف شود. اگر میزان کثیفی و یا لکه ها بیشتر است می توانید از غلظت بالاتری مایع شوینده استفاده کنید. اگر همچنان لکه باقی ماند احتمالا استفاده از مایع شوینده به تنهایی جوابگو نیست و بهتر است از راههای دیگری برای تعمیر و یا بازسازی استفاده نمایید.

 

cleaned floor

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]